wilfer.reismee.nl

Doha

Reisdag 5 augustus, 41 graden

06.00 uur opstaan om rustig te onbijten en een taxi te regelen naar Tababour Station. De bus stond al klaar. Ik weet niet wie de naam Express heeft bedacht want deze bus stopte werkelijk om de 200 meter. Dit kan wel eens lang gaan duren. Gelukkig hadden we genoeg tijd ingebouwd en waren we nog een redelijke tijd op het vliegveld. Deze keer vliegen we met Gulf Air, de nationale trots van Bahrain, van Amman naar Bahrain. Na een 2 uur durende stop, wat niet onaangenaam was, het vliegveld is echt supermooi, vlogen we van Bahrain naar Doha eveneens met Gulf Air. Na een beetje roondcirkelen om Doha kregen we toch permissie om te landen. Eenmaal uit het vliegveld kwam de werkelijk enorme hitte ons tegemoet. Jeetje wat is het hier warm. Tot onze verbazing moesten we een visum hebben, aii, dat was even een foutje. Maar goed, de bankpas doet veel. Het paspoort begint aardig vol te raken met stempels en visa dus het is nu iedere keer zoeken wie nu waar een stempel heeft gezet en dat is behoorlijk vervelend. Om 18.30 uur in hotel La Villa aangekomen. Tijd om even de Olympische Spelen te kijken.

Doha 6 augustus, 41 graden

We zitten in het hotel op de negende verdieping en hebben een mooi uitzicht op de kleine huisjes van de Indiase gastarbeiders, het voetbalstadion en de enorme hotels en banken van Qatar. 's Morgens vroeg op om lekker te wandelen naar de Corniche ( de boulevard van Doha) en het Islamitisch museum aan het water, maar wat een vreselijke hitte. De vochtigheidsgraad in Qatar is enorm en dan is het ook nog eens 40+. We waren werkelijk de enige mensen aan de boulevard. Na een klein uur besloten we om rustig naar het hotel te lopen en onderweg nog wat boodschappen te doen. Bij een Indiër een lekker ijsje gekocht en we besloten dat meteen maar in zijn winkel op te eten. Oeiii, wat een fout,we kregen meteen zo'n moslim op ons dak. No eating here. Die Ramadan is best geinig voor een paar dagen maar daarna weer snel tot de orde van de dag graag. In het hotel kan je trouwens gewoon de hele dag wat bestellen (ook Indiërs). Om een uur of 18.30 uur toen de zon niet meer te bekennen was, zijn wij uit onze airco van het hotel gekomen om toch een poging te wagen om 's avonds de stad te bekijken. Het was inmiddels gezellig druk in de stad want iedereen had hetzelfde idee. Wij zijn eerst naar een hele mooie Soukh gelopen, Souk Waqif, om daarna op de Corniche de skyline van Doha te fotograferen. Het was net een lichtshow. Na 2 uur gelopen te hebben, vonden we het wel weer welletjes want waren we doorweekt door de hitte.

Doha 7 augustus, 41 graden

De dag hebben we ongeveer hetzelfde doorgebracht. Wilja wilde wel naar een mall gaan, maar Ferry zei dat hij daar dan niet mag eten. Helaas, geen mall dus. Het museum voor Islamitische kunst was die dag ook al dicht vanwege ramadan, zucht. Voor de rest maar gerelaxed, een beetje Olympische Spelen gekeken en onze rugzakken weer voor vertrek klaar gezet. Die avond hebben we weer roomservice besteld omdat het een gekkenhuis in de stad is, omdat na zonsondergang iedereen tegelijk wil eten. Morgen gaan we naar Sri Lanka en dan hoeven we tenminste 2 weken niet meer te vliegen. Daar is het grootste gedeelte van de bevolking Hindoe, Ferry kan dus met een gerust hart publiekelijk gaan staan snaaien en drinken. Ons avontuur in Qatar is wat rustiger dan normaal, maar dat komt merendeels door de vochtige hitte en Ramadan. Wie weet wat Sri Lanka ons brengt...

PapMam

Hoi lieverds,
We genieten van jullie reisverslag. Het geeft erg goed weer op welke manier jullie eea ervaren. Die hitte is ook wel wat te veel van het goede. Maar even aan zo'n land "proeven" vgergeet je niet meer in je leven. Hier is t ca 20 graden en het begint een beetje op zomer te lijken. Op naar t mooie Sri Lanka!

Liefs van ons samen D&W

Martina

Wilja en niet eten....... oei

Mariska

hahaha, de verslagen zijn ook echt zoals je alles in 'real life' zou vertellen, ik hoor t jullie zo zeggen!
Klinkt goed allemaal, nu genieten van Sri Lanka
Have fun!

lfs, Maris

Edwin

Leuk om te lezen wat jullie weer meemaken.
Nog veel plezier in Sri Lanka en eet ze :-)