wilfer.reismee.nl

De vlucht en Moskou

Op de valreep zijn we dinsdag nog naar de huisarts geweest. Conclusie: Ferry heeft weer bronchitis. Gelukkig heeft de kuur goed aangeslagen en voelt hij zich wat beter. Buurman Arno fungeerde als Taxi en stond al paraat om 06.45 uur. Na wat horten en stoten konden we ons woensdag al inchecken om ons vervolgens druk te maken wat we evt. zouden kunnen vergeten. Thea stond ons als verrassing op te wachten op Schiphol, de schat. Na het inchecken ( Chantal, dank voor de speciale KLM-groet!) heeft Ferry alleen maar rondjes gelopen over Schiphol. De vlucht was een half uurtje vertraagd. Een Russische man probeerde een Mammoettand aan boord van het vliegtuig te krijgen. Na veel getolk mocht de tand toch mee. De vlucht was prima en duurde ongeveer 3 uur. Zitten in hotel Zarya in een buitenwijk van Moskou. Je ruikt en ziet heel af en toe nog een paar brandjes. De kamer is netjes en het ontbijt erg uitgebreid.

De eerste dag Moskou zit er bijna op. Schade: 1 kapot fototoestel. We wilden iemand een foto laten maken van ons tweeën bij de St. Basilbasiliek. Sukkel dat hij was liet hij Wilja's gloednieuwe camera uit zijn handen kletteren. Lekker bijdehand. Verder lekker Moskou rondgelopen met af en toe zon en een flinke bui. Het Kremlin is prachtig en de metrostations ook, gelukkig hebben we nog een fototoestel bij ons.Vanavond gaan we een hapje met Elmar eten, een collega van Wilja. Zaterdag pakken we om 13.35 de TransSiberië Express, op naar Irkutsk.

Gerben

Geweldig! Het avontuur is ternauwernood begonnen of het avontuur is volop begonnen. Wat leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Nog heel veel goede momenten (en prachtige foto's toegwenst!)

Anna-Maria & Marcel

Het grote avontuur is begonnen! Goede reis.
Jammer van het fototoestel, wat een kluns zeg.
Mooie foto's vanuit Moskou.
Veel plezier op jullie reis en Ferry toi toi toi.
Gr, Anna-Maria & Marcel

Edminda

Hoorde inderdaad donderdag bij de jam dat Thea jullie uit was komen zwaaien, echt leuk! Ben blij te horen dat de reis goed verlopen en het avontuur van begin af aan begonnen is. Jammer van jullie camera, maar gelukkig waren jullie inderdaad op alles voorbereid en hebben jullie aan een extra camera gedacht. Fijn dat de meeste smog weg is en jullie alle bezienswaardigheden daadwerkelijk kunnen bekijken.
Veel plezier en kijk nu al uit naar het verslag van jullie volgende avontuur!.

Liefs Edminda

Joke

Wat een pech zeg, met dat fototoestel. Nou ja, dan hebben jullie het pechdeel gehad, nu alleen nog fun! Als het goed is zit je op de Trans Siberie express, lijkt me geweldig!! groetjes Joke

Andre

Balen van het toestel zeg. Wellicht net als mij je BlackBerry als toestel gebruiken.

P.s. hoeveel rondjes heeft Ferry gelopen? Had ie wellicht beter de fiets mee kunnen nemen, dat is sneller :-)

Sandra

Huh? Wilja, heb jij collega's in Moskou?? Nooit geweten :-)
Klinkt allemaal goed!! Veel plezier nog!
x

Andre

Kijk eens wat ik nu lees... http://www.nu.nl/economie/2334644/camera-meest-geclaimd-bij-reisverzekering.html Ik moets meteen aan jullie denken!

Edminda

Wauw wat een verhaal! Was om te beginnen weer rituelen bij de grens uit de prehistorie, maar dat was het dus dubbel en dwars waard! Bejing stond al op mijn lijstje, maar nu moet ik zeker gaan. jullie hebben zo te lezen je hart helemaal op kunnen halen op het gebied van cultuur, eten en spiritualiteit. Ik wil ook!!!
Ben benieuwd wat voor ambtenaren acties ze hebben bij de grens bij vietnam, want jullie hebben er zo ondertussen wel een abonnement op.....
Alvast veel plezier!!!