wilfer.reismee.nl

Baikalmeer 23 gr.

De transfer was keurig geregeld. Een zeer goed Engelssprekende gids stond ons al op te wachten op het perron. De gids was een Russische top tafeltennisser geweest en was zelfs al in Rotterdam geweest. Tijdens de 1,5 uur durende rit van ca.70 km vertelde hij uitgebreid over Irkutsk, Siberië en was nieuwsgierig naar onze achtergrond. De weg van Irkutsk naar het Baikalmeer was speciaal aangelegd voor presiden Chroetsjov die een bijeenkomst had met Eisenhouwer aan het meer, die uiteindelijk niet doorging. Maar intussen lag de weg er al wel… Het Baikal complex waar we verblijven is een knus hotelletje dat 15 minuten lopen is vanaf de hoofdweg. Na onze welkomstthee hebben we eerst lekker gedouched en zijn we een uurtje platgegaan. Van slapen kwam niet veel, omdat het erg gehorig is en het leek alsof het spitsuur was. Daarna hebben we eerst de vismarkt verkend waar we de bekende Plov gegeten hebben, rijst met wortelen en lam. Op de vismarkt kwamen we onze Franse vrienden weer tegen en hebben we met hun bier gedronken, een rondje gewandeld, bier gedronken, gerookte Omul gegeten en het postkantoor bezocht. ’s Avonds hebben we met hun weer bier gedronken kip en sashliks van de BBQ en ijs gegeten. Toen vonden we het alle vier wel welletjes, want we hadden een niet al te beste nacht achter de rug. Voor de 2e keer hebben we afscheid van Emmanuelle en Sebastian genomen en waren we blij dat we die nacht in een bed mochten liggen dat niet heen en weer schudde.

D&W

Fijn om wat van jullie avonturen te horen. Toch wel flink spannend af en toe. Je zult af toe weleen houten kont krijgen bij zo'n lange zit in die trein. Fijn dat je er af en toe uit kunt. Je krijgt wel een goed idee hoe groot Rusland is. Wilja kan nu jouw medicijn ook wel gebruiken Ferry als dat zo goed helpt. Hier is alles ok.
Heel veel succes en veel reisplezier. Veel liefs D&W

anita

jeetje, dit is helemaal te gek om jullie zo te volgen.
Wat een gedoe op het station zeg om in de trein te komen. Ook jammer dat er weinig Russen Engels praten . Gelukkig mochten jullie mee .Ik ben alweer erg benieuwd naar jullie volgende verhaal. liefs pap en man

Moniek

Wat een avontuurlijke reis! Leuke reisverhalen! Geniet er van! Groetjes uit A'veen

Gerben

Jonges wat is het toch keileuk om jullie zo te volgen> En wat een toestanden! Maarre...je krijgt er ook gweledige ervaringen voor terug. Houd de darmen kost en zet em op!

Elmar

Nou jullie kapotte fototoestel is weer veilig in Nederland, en maandag in Amstelveen. Gelukkig was de X-ray bij de douane in zwart wit, hoefde niet uit te leggen waarom ik met zo'n schattig roze cameratasje het land wilde verlaten.

Het gedoe met op de juiste trein terechtkomen zaterdag is typisch Russisch, na bijna een half jaar Moskou kijk ik nergens meer van op... Waarschijnlijk ontbrak er ergens een stempel want daar zijn ze daar gek op. Net als de verhalen van Jelle Brandt Corstius zijn jullie belevenissen ook vermakelijk om te lezen. Veel plezier nog en goede reis(maanden)...

thea

hallo luitjes wat leuk om dit allemaal te mogen lezen! ik
zie het al helemaal voor me in die trein hahahaha!!!!
ik zou gillend gek worden wel of niet mee met de trein. petje af voor jullie en heeeel veeel plezier!!! dikke kus thea

Chantal

Dit is echt te leuk om te lezen. Blijf schrijven!!! Ben heel jaloers... elke dag op Schiphol, maar kom er geen stap verder mee hahahaha..... geniet ervan!!!

Nancy

Hoi, hoi,

Zelf net terug van vakantie dus ik kon nu pas de verhalen lezen en de foto's zien. Jullie hebben al heel veel meegemaakt. Heel veel plezier! Ik blijf jullie volgen.
Groetjes van Nancy.

Joyce

Hoi Wil en Fer,

In de korte tijd dat jullie op reis zijn hebben jullie al een hoop meegemaakt! Super leuk om jullie avonturen te lezen en ik probeer jullie zo goed mogelijk te volgen!

Groetjes Joyce

Robin

Hoeveel postkantoren worden er deze reis bezocht? Stuur je de gekochte zegels meteen naar huis Ferry? Anders heb je uiteindelijk een extra rugzak nodig!