wilfer.reismee.nl

Van Ulaan Bataar naar Beijing

's Ochtends vroeg om 7.15 uur vertrok de trein van UB naar Beijing, brrrrrrr 3 graden.De treinwas niet warm tekrijgen. Wel was deslaapcoupé vergeleken met de Russische trein erg luxe, hoewel de bedden nu boven elkaar waren ipv naast elkaar. Maarrr, hier hadden we wel een klein fauteuiltje en hoefden we het toilet alleen te delen met de coupé naast ons. Ook hing er boven ieder bed een flatscreen en koptelefoon, daar kon je alleen een hele vage Mongoolse kostuumfilm op zien die je toch niet verstond. Het landschap veranderde van bergachtig naar heuvels naar mate we meer de Gobi woestijn in reden. Geen zandvlaktes hier zoals je zou verwachten bij het woord woestijn, maar meer een dor duinlandschap met schrale begroeiing en af en toe een Ger en veel dode dieren diede warme zomer niet hebbenoverleefd.Kamelen en een heleboel erg arme mensen die stenen proberen te verkopen of ijs en daar zijn we altijd voor in. Bij de grens was het weer feest, de Mongoolse ging lekker snel (1,5 uur wachten) maar bij de grens van China moest ons hele treinstel op een ander onderstel gezet worden. Dit was wel spectaculair, we mochten erin blijven zitten, je wordopgekrikt en dan hang je daar 2 meter boven de grond in een enorme loods. De papierwinkel moest ook weer worden ingevuld dus zo rond half 2 's nachts waren we daar mee klaar. Met al zijn kleren nog aan is Ferryin slaap gevallen. Op hettreinstation in Beiijng opgehaald door Dhr. Li, ha,ha lekkermakkelijkenaam. Zitten in een business hotel niet ver van de echte Chinese winkels en restaurants.Veel voor weinig, hier kan jenog eensiemand blij maken met 10 Yuan (omgerekend1 Euro). Hetbier is niet lekker, Buckler plus , met 3,3% alcohol.

Marleen vHoucke

Wat een verhalen en foto's, geweldig! Ik lees en kijk ze met superveel plezier en een klein (groot) tikkeltje jaloezie :-) Jullie hebben al veel meegemaakt en gedaan zeg. En Vietnam komt dichterbij.. Ben benieuwd hoe China is. Geniet! Liefs Marleen

Waaier Henkie

Leuk hoor, dat we kunnen meereizen.
Mis je de tomaatjes en manderijntjes al? ;-)
Wij hebben het hier ook koud : net van spanje (37C) naar nederland (12C) teruggekomen, brrr.
Veel plezier en we volgen jullie op de voet..

gr Henk & Patries

Stanny Eysbroek

Beijing schijnt toch wel mooi te zijn met heel veel fietsers. Ben benieuwd. Geniet er van.

Groetjes, Stanny