wilfer.reismee.nl

Naar huis!

27 december naar huis, 24 graden 's ochtends en 's middags 0 graden

Hoewel we de wekker om 4.50 uur hadden gezet, waren we allebei om half 5 klaarwakker. Dan maar eruit. Terwijl Ferry zich aankleedde en een broodje at, was Wilja nog even naar het buffet gelopen om thee en wat proviand voor onderweg te halen. Om 5 over 5 liepen we als vanouds met onze backpacks op de rug de boot af. Conny en Ronald stonden als uitzwaaicomité op hun balkon op de 8e etage, 'ponte otto, deck eight' zoals de lift zou zeggen. Op de boot werd nl. in de lift netjes aangekondigd op welk dek gestopt was. Er stonden een brigade taxi's te wachten, daar werd je gewoon eng van. En wij maar bang zijn dat we geen taxi zouden kunnen krijgen op dit vroege tijdstip. Op de luchthaven moesten we weer in een joekel van een rij om in te checken. Ze hadden nl geen speciale desk voor iedere vlucht maar ze hadden een stuk afgezet waar je moest wachten voor een 8-tal rijen. Na ruim een half uur waren we ingecheckt en konden we in de departure-terminal gaan bivakeren. En die is Groot! Om 7 uur konden we al boarden, terwijl we pas om 8.25 uur zouden vertrekken. Maarrrr, we moesten vanaf gate 209 (!) nog een heel eind met de transferbus naar het vliegtuig. Gekkenhuis. Wilja begon bijna te denken dat we met de bus naar Nederland zouden gaan. Het vliegtuig was echt top, een Boeing 777 met ieder een eigen scherm en je kon weer zelf kiezen wat je wilde zien. Na wat TV-comedies en wat spelletjes heeft Wilja Finding Nemo zitten kijken om te zien welke vissen ze ook in het echt op de Maldiven heeft gezien. Hahaha. Nou de reis was echt zo om. Ook hoorde ze Ferry een stuk verderop kletsen en hardop lachen. Dus daar ging het ook goed mee. Precies volgens schema landden we om 12.45 uur op Schiphol. De eerste aanblik was een wit landschap en we moesten allebei zuchten van weemoed. Nu was de vakantie toch echt voorbij. Maar we vinden allebei dat het een superreis was, die we niet snel zullen vergeten. Ondanks het geheibel dat we in sommige landen hadden door de cultuurverschillen, hadden we dit toch niet willen missen. Tips van ons wat absoluut mee te nemen:

• een netbook: Super handig omdat ieder hotel wel free Wifi aanbiedt, op de achterlijke dure hotels na die wij gehad hebben. Hiermee kun zoveel informatie inwinnen en een hotelletje vantevoren boeken, zodat we na een dag reizen niet meer hoeven te klooien om een beschikbare kamer te vinden.
  • lakenzak: die hebben we direct in de transsiberië-express al gebruikt en daarna voor de zwaar twijfelachtige bedden waar we geslapen hebben.

multitool: eigenlijk was een goed zakmes ook voldoende geweest, aangezien we alleen het mes van de multitool gebruikt hebben. Maar een zakmes hadden we niet.

Wat hebben we 4 maanden lang voor nop meegesjouwd:

• Klamboe: Ja, Anouk ook bij ons is hij in zijn zakje blijven zitten
  • Bandana's: dat zou handig zijn als hoodfdeskel, picknickkleedje en zakdoek. Hoofddoek? we hadden onze petjes. Picknickkleedje? We hadden onze proviand al van te voren gesmeerd. Zakdoek? Papieren exemplaren zijn handiger en hygiënischer.

Op youtube hebben we een filmpje van de sunsetcruise gezet waar we de dolfijnen zagen: http://www.youtube.com/watch?v=xWeHSNJKkS0

Ook staan de foto's van de Malediven en het Midden-Oosten op de site.

We willen iedereen, die met ons 'meegereisd' is, ontzettend bedanken voor alle lieve en enthousiaste reacties. Tot gauw, je weet nooit wanneer en waar we elkaar weer zien.

Hamertjes

We zijn nog wakker.... helemaal hyper voor de dag van morgen, Burj Al Arab!..... Hele mooie foto's, luitjes. Ik kon het gevoel NIET kwijt dat ik er ook bij was, raar he??

Al een beetje gewend, daarzo???
Groetjes van ons, nog 3 dagen!

Anouk

Wat een luie maar bereisde klamboe hebben we nu :-) Wil je nou je flessen wijn weer terug ruilen? Haha!

Edminda

Snik, het is nu echt over... Hoop dat jullie een beetje kunnen aan de kou en sneeuw(ongemakken) na al dat mooie en warme weer.
Het was me in ieder geval een waar genoegen en neem jullie tips en reisadviezen ter harte!.
Tot bij it's all in!!

Groetjes, Edminda

Marleen

Ik heb genoooooten van jullie verhalen!! Wat een belevenissen en grappen, supergaaf. Sterkte en geniet van de herinneringen. x

Joke

Welkom thuis en tot gauw op de sportschool?!?!!

groetjes Joke

ps koud he.... :)

Gerben

Welkom thuis!!!
Fijn dat jullie er weer heelhuids zijn. Nu nog even acclimatiseren :-)

Nancy

Ik heb erg genoten van jullie verhalen!!

Tot gauw bij het sporten.

Hans

Nu al thuis...? Had je nog niet even weg willen blijven tot het hier ook weer wat warmer was...:-). Wat een schok, sneeuw, temperatuur, thuis, werk, file...maar gezond en wel met veel ervaringen rijker weer bij je familie en vrienden zijn is ook veel waard. Een reis om nooit meer te vergeten lijkt me. Geniet van de komende dagen! Tot volgende week weer....;-0

Edwin en Lisette

Wij hadden onze klamboe zovaak voor niets meegenomen op reis, dat we hem voor deze reis thuis hebben gelaten.
We zitten nog altijd in Bangkok en gaan van de week weer een pakketje kleding (incl. overbodig meegezeulde kleding) naar huis sturen.

Fijn dat de terugvlucht goed verlopen is, hoe is het om weer thuis te zijn? Al gewend aan het 'normale' leven?

Groetjes

Nancy

Tjeemig, nu moet ik weer een boek kopen om wat te lezen te hebben. Heel erg bedankt voor jullie verslagen. En veel plezier weer in Nederland.